تحقیقات در حال ظهور در زمینه دیابت در کنفرانس انجمن دیابت آمریکا مورد بحث قرار گرفت

9 ژوئن 2017- بیش از 16 هزار متخصص دیابت در زمینه‌ها و مفاهیم در حال ظهور و جدید دیابت در کنفرانس دیابت آمریکا ADAشرکت کرده اند.

درهفتاد و هفتمین نشست سالانه‌ی انجمن دیابت آمریکا که در سن دیگو برگزار می‌شود، تحقیقات نوآورانه در مورد این بیماری به پزشکان، متخصصان امراض پا، روانشناسان، داروسازان و همه‌ی افرادی که در جامعه‌ی دیابتی فعالیت می‌کنند، ارائه می‌گردد.

دکتر William Cefaluمدیر علمی، پزشکی ADAدر مصاحبه‌ای با Endocrine Todayگفت: آنچه این نشست را از سایر کنفرانس‌ها مجزا می‌کند، کیفیت وعمق علومی است که در این نشست ارائه می‌شود، علاوه بر این در این کنفرانس، دستورالعمل‌ها و آموزشهای بالینی ارائه می‌گردد، این کنفرانس حیطه‌های مختلفی از موضوعات تحقیقاتی دیابت را پوشش می‌دهد، بنابراین تنوعی از منافع را برای شرکت کنندگان در بر دارد.

از شرکت کنندگان برای به اشتراک گذاشتن ایده‌ها دعوت شده است، همچنین به شرکت کنندگان در مورد پیشرفت‌های قابل توجه در مراقبت‌ها و درمان دیابت مطالبی آموزش داده می‌شود. در این رویداد پنج روزه بیش از 2500 ارائه دهنده ی مقاله شرکت می‌کنند. موضوعات مختلفی در زمینه‌های گوناگون دیابت ارائه می شود و بیش از 2000 پوستر از مطالب علمی به شرکت کنندگان ارائه می‌گردد.

 در برنامه‌ی امسال به چند موضوع کلیدی پرداخته شده است که عبارتند از: عوارض حاد و مزمن، طب رفتاری و عملکرد انسولین. نتایج حاصل از مطالعه‌ی بین المللی TrialNetبر روی پیشگیری با مصرف انسولین خوراکی نیز در این نشست ارائه خواهد شد، این کارآزمایی بزرگترین و طولانی‌ترین کارآزمایی پیشگیری از دیابت با مصرف انسولین خوراکی است، که تاکنون انجام شده است.

نشست امسال، همچنین همزمان با سی امین سالگرد تشکیل گروه Foot Care Interestاست، بهمین دلیل انجمن دیابت آمریکا همایشی جنبی را برای بررسی تغییرات انجام شده در مراقبت از پا و بهبود نتایج در طی این سالها برگزار می‌کند.

دکتر مورین گنون، رئیس کمیته‌ی برنامه‌ریزی علمی جلسات این کنفرانس گفت: یکی از بهترین اتفاقات در این جلسات علمی، ارتباط محققان علوم پایه با اقدامات و فرآیندهایی است که در مراقبت‌ از بیماران اتفاق می‌افتد، این ارتباط دوطرفه با شرکت در جلسات علمی مختلف و کسب اطلاعات در مورد پانکراس مصنوعی و اینکه داروهای جدید چه تأثیراتی بر سلولهای بتا دارند، امکان پذیر شده است.

منبع:

www.diabetes.co.uk/news/2017/jun/emerging-diabetes-research-to-be-discussed-at-major-us-conference-92480836.html